K: TX

Hey babes!

Okej, jag kommer ligga lågt på bloggfronten tills jag fått mitt helt egna rum med internet.

Men lite då-och-då inlägg får det allt bli! Och när rummet är mitt ska jag naturligtvis ge en lite mer detaljrik bild av verkligheten här!

Allt är väldigt annorlunda här i Texas och det är nya saker hela tiden.

Igår va vi (Taylor, Emily, Hanna och Linnea…de första två är de jag sover hos medan de andra två är svenska friidrottare) for a shopping day at a mall outside Houston. And it was like huge!

Mina kära gråa, svarta och helt underbara svenska kläder har fått bli ett minne blott.

Hello to Mr Tommy H, my friend Chuck T, Miss Juicy and Herr Klein…

Men jag antar att det var bra att passa på?! I det avseendet är det verkligen inte som hemma, här är en shoppingtrip ett helt projekt. Det finns liksom ingen stad att vandra runt i och kika in i mysiga små butiker så man får åka till olika malls.

En annan grej är att ALLA går runt med träningskläder hela tiden.

Emily och Taylor har tänkt försöka ”försvenska” sej och byta om. Men annars är det tränings t-shirts som gäller konstant. Jeans går också. Ni som hänger med i MTVs alla serier har typ rätt uppfattning av hur saker ser ut på klädfronten. Ibland behöver man faktiskt inte ens duscha efter ett träningspass! Mumma…

Hälsomässigt, hmm, ja alltså nu umgås ju jag med idrottare…men exempelvis Taylors mamma kunde knappt gå 400m förra året utan att behöva stanna. Nu kan hon gå 12 varv på en bana och tom jogga raksträckorna! Efter det måste hon dock sova i 4h och klarar inte av att göra något på resten av dagen!

Allt ska gärna vara friterat har jag lärt mej. Emily ska ta med oss svenskar till Texas State Fair…en matmarknad som går ut på att äta. Det finns tom friterad Dr Pepper (en dricka)…HUR går det till!? Människor äter, äter och äter, sen åker de slänggungor eller liknande…spyr…och äter mer.

Det finns livslevande cowboys i Texas. Hur coolt är inte det!? Jag trodde det hade dött ut helt och hållet. Men nepp, Taylors mamma var förlovad med en cowboy när hon var yngre.

På väg mot Houston och the mall we were at stängdes hela motorvägen plötsligt av. Motorvägen har för övrigt väääldigt många filer. Vad som hände var att en begravningsbil med anhängare skulle ut på vägen. Så alla bilar fick vänta på att de skulle köra. Tydligen är det en alldaglig händelse här om man har begravningsceremonin i en kyrka och sedan ska till kyrkogården. Man hyr in polisen så eskorterar de liktåget på sina motorcyklar. Det var dock en riktigt stor procession vi såg igår, det var mycket mer än 27 bilar (kom på att räkna när de flesta redan har åkt förbi)!

Miljö? Err, vad sa du!? Miljötänk existerar icke alls. Sortering? Urr, what? Panta flaskor? Näääeee varför det?

Nu måste jag snart kila iväg till dining hall med rummisarna Emily och Taylor.

Sen ska cross country laget ut och bowla!

Puss!

Jag hade tänkt lägga upp bilder, men det funkar inte just nu! :(


Kommentarer
Postat av: Mary

hahha, karin du är för rolig !!! :D hoppas ditt internett fungerar snart så vi kan skypa. Har du skaffat mobil än????? Jag ringer gratis på helgerna :P:P

Vi ska och tävla i Houston nån gång har jag sett på schemat!!!! :D Jag saknar dig !

2009-09-07 @ 21:53:39
URL: http://fiemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0